Customer Journey's

 

De Customer Journey is de reis welke uw gast, klant of cursist maakt door uw organisatie. Een gastvrijheidsproces. Het gaat om mensen. Mensen die beleven, mensen die emoties ervaren. Wanneer uw gasten deze reis maken komen zij bewust en onbewust langs allerhande elementen van gastvrijheid die van invloed zijn op de beleving. Elementen die zichtbaar aanwezig, tastbaar of alleen emotioneel ervaren worden.  Dit is een proces waarvan elk detail van groot belang is. MG Gastvrijheid beleeft virtueel deze reis, beoordeeld en doet aanbevelingen ter verbetering.

De Customer Journey bestaat uit verschillende onderdelen, het heeft een begin maar geen eind. Als de reis goed is ervaren. Afhankelijk van uw organisatie en dienst kan een Customer Journey opgebouwd zijn aan de hand van de volgende vragen:

- Hoe weet ik ervan? Wil ik het? Hoe kan ik het krijgen? Wat verwacht ik ervan?
- Kan ik het betalen? Moet ik het betalen? Hoe ga ik het betalen?
- Hoe kan ik er komen? Wat tref ik aan? Kan ik mijn auto kwijt? Is er een bus- of tramhalte in de buurt?Taxi? Wordt ik opgehaald? Valetparking? Rode loper…
- Hoe wordt ik ontvangen? Door wie wordt ik ontvangen? Krijg ik tijd om tot ‘mezelf’ te komen? Voldoet het aan mijn verwachtingen? Wat is mijn indruk?
- Wat verwacht ik? Wat verwacht mijn gastheer of -vrouw? Ben duidelijk. Was het leuk? Was het aangenaam? Ben ik (aangenaam) verrast? Hoe heb ik de reis ervaren?
- Zou ik het morgen weer willen beleven?
- Zou ik er een gewoonte van willen maken?
- Zou ik de beleving aanbevelen? Zou ik er enthousiast over vertellen op verjaardagen en andere bijeenkomsten?
- Zou ik over de beleving ‘twitteren’? Zou ik een blog schrijven?

De beleving begint al ver voor het fysieke bezoek, bij het versturen van een uitnodiging of het verspreiden van een reclameboodschap. Zorg ervoor dat deze reis vloeiend en uw gasten aangenaam verrast worden.