Natuurlijk de Horeca

Horeca en gastvrijheid is een vanzelfsprekendheid!
Wij willen u dolgraag deelgenoot maken de wijze waarop Lebbis spreekt over ‘gastvrijheid’. Let op, wanneer u dagelijks met passie uw gasten ontvangt loopt u het risico hier emotioneel van te worden. U bent gewaarschuwd. Klik
hier voor de link naar Lebbis.

Fantastisch toch. We kunnen het! We kunnen het!

MG BV | Raadgevers & Waarmakers helpt ondernemers in HoReCa en Catering met hun zoektocht naar succes. Wij vullen de competenties aan welke u tekort komt en ondersteunen u bij het stellen en halen van uw doelen.  

Vaker wordt ons de vraag gesteld wat we dan doen als raadgevers en waarmakers. Zijn de zaken die jullie onder de aandacht brengen niet voor de hand liggend en is het doorvoeren ervan geen vast onderdeel van  het ondernemerschap en daarom al reeds opgenomen in de organisatie van ons bedrijf. Jazeker. Natuurlijk wel. Wanneer u als ondernemer geen doelen meer hebt en/of haalbare doelen hebt gesteld die in het vooruitzicht liggen kunnen we wellicht enkel helpen deze te behalen. In de praktijk komt het er vaak op neer dat de zaken welke gedaan moeten worden om doelen te halen niet worden uitgevoerd. Helaas.

Nogmaals. U kunt wellicht alles zelf. We zijn geen tovenaars en alle onderdelen waar we goed in zijn kunt u zelf ook, wellicht beter. Daar is geen twijfel over mogelijk. U mag uzelf alleen de vraag stellen of u ze ook doet. Wilt u het? Bent u er goed in? Vindt u het leuk? Om u meer inzicht te geven in wat we mogelijk voor u zouden kunnen betekenen geven we een korte samenvatting van de activiteiten welke we onlangs met succes hebben afgerond bij collega ondernemers.

Een bijzonder project:

     Algemeen:

  • Strategie bepaald, wat zijn de doelen voor de korte- en lange termijn;
  • Personeelsbijeenkomsten georganiseerd. Duidelijkheid gecreëerd;
  • Continue coachen ondernemers en management;
  • Organisatie herontwikkeld en opnieuw ingericht;
    • Interim management ingezet voor de eerste 3 maanden;
    • Reorganisatie doorgevoerd zonder additionele kosten;
    • Managementstructuur geïntroduceerd en begeleid;;
    • Diverse personeelstrainingen en -begeleiding op groeps- en individueel niveau op het gebied van gastvrijheid, gedragsverandering, tappen en serveren, incl. brouwerijbezoek voor productkennis;
  • Organisatie en begeleiding  ‘Nieuwe Start’;
    • Aanpassing huisstijl & logo;
    • Herinrichting en restylen bedrijf;
    • Organisatie personeelsfeest;
    • Organisatie (her-)Opening;
  • HACCP plan herijkt en opnieuw geïntroduceerd;
  • Administratieve achterstand ingehaald door o.a. nieuwe boekhouder aan te stellen;
  • Onderhoudsonderhandelingen onroerend goed (exploitatie 1);
  • Aankoopbegeleiding onroerend goed (exploitatie 2);

     Inkoop:

  • Korting inkoop bier vergroot met meer dan 7%;
  • Voorraadbeheer gecontroleerd, verbeterd en toegepast;
  • Kosten inkoop goederen via groothandel met >5% gereduceerd;
  • Kosten inkoop personeel via payroll met >2% gereduceerd;
  • Inzet uren met >10% uren gereduceerd door herinrichting organisatie;

     Verkoop:

  • Kostprijs berekeningen en verkoopprijzen i.o. bepaald;
  • Nieuwe menukaart obv nieuwe huisstijl en prijzen;
  • Evenementengroep en –kalender geïntroduceerd;
  • Marketing en communicatieplan via de traditionele (flyers, advertenties) en sociale media (Facebook, Twitter) geïntroduceerd.

Proeven van uw gastvrijheid mag een avontuur zijn, een belevenis met aangename verrassingen.  Van de eerste kennismaking tot het vertrek, ‘Van Welkom tot Ziens’…