Organisaties die durven te verbeteren

 

Bij gastvrijheid hebben we allemaal wel een gevoel. Gastvrijheid is letterlijk het gebruik gastvrij te zijn, mensen te ontvangen en te onderhouden. Mijn definitie van gastvrijheid is simpelweg het de mensen naar hun zin maken en daar zelf plezier in hebben. Gastvrijheid is ook vriendelijk en hoffelijk zijn. Wanneer uw gasten, klanten of cursisten van diensten en producten op een vriendelijke en gastgerichte manier te woord worden gestaan leidt dit tot een prettige beleving en indruk van uw organisatie. Belevingsgericht werken vanuit een intrinsieke motivatie. Het kan echt, als we willen. Als we willen kan het!

Door de toenemende 'efficiëntiedrang' binnen organisaties wordt men ook steeds meer geconfronteerd met onpersoonlijk en ongemotiveerd gedrag van ‘medewerkers’. De persoonlijke noot verdwijnt steeds meer uit de dienstverlening van organisaties. Men wordt steeds vaker door onpersoonlijke telefoonsoftware "te woord gestaan" en via een IVR (Interactive Voice Response) platform, of wel een te lang keuzemenu verwezen naar een website voor het krijgen van antwoord. Aan de andere kant ontstaat er steeds meer behoefte naar welgemeende aandacht en professionele service. De kwaliteit van de geboden dienstverlening zal in toenemende mate steeds kritischer worden beoordeeld op de totale belevingswaarde.

Ik zie daarom het belang van belevingsgericht werken niet alleen in de gezondheidszorg en de horeca, maar ik zie juist de integratie van 'het nieuwste werken' in uw organisatie als een concreet antwoord op het verbeteren van de service aan klanten en uw medewerkers. Belevingsgericht werken is de sleutel van uw succes!

MG richt zich op elke organisatie welke durft te verbeteren.

  • Horeca
  • Zorg
  • Retail
  • Detailhandel
  • Verenigingen
  • Zakelijke markt (B2B)

Benieuwd naar de mogelijkheden voor uw organsiatie? Ik kom er graag eens over van gedachte wisselen.