Visie


Gastvrijheid is de sleutel tot succes!

Gastvrijheid bij bedrijven en organisaties
Organisaties kunnen zich onderscheiden op het gebied van gastvrijheid. Veel organisaties denken dat gastvrijheid alleen voor de horeca is maar niets is minder waar. Door gastvrijheid onderdeel te maken van de marketingstrategie wordt het een USP (unique selling point)! Veel organisaties zijn terecht gefocusseerd op hun bedrijfspresentatie, het overbrengen van hun kennis en producten. Door bewust een gastvrijheidsproces in te richten en de elementen aandacht te geven kunnen bedrijven en organisaties zich onderscheiden. Wanneer iedereen zich hier bewust van is en het een vanzelfsprekendheid wordt om mensen als mensen te behandelen, volgt succes. Mensen willen zaken doen met mensen, niet met bedrijven.

Gastvrijheid in de Gezondheidszorg
De Nederlandse gezondheidszorg is in een snel tempo aan het veranderen, er is een groeiende vraag naar zorg in een krimpende zorgmarkt. Het moet steeds efficiënter, steeds zakelijker. Veel instellingen fuseren, zorgmedewerkers krijgen steeds meer taken waardoor het meer generalisten zijn dan specialisten. Gastvrijheid is een aspect wat hierdoor onder druk komt te staan, het zou vanzelfsprekend moeten zijn maar is het helaas niet. Veel aandacht gaat (terecht) naar het medische proces. MG Gastvrijheid heeft echter de overtuiging dat de juiste bejegening, comfort, afleiding en zelfs plezier een positief effect heeft op het genezingsproces van de patiënt.