Leuke Workshops, Trainingen, Discussies en Lezingen

 

De workshop een geweldige gelegenheid om kennis en uw doelstellingen over gastvrijheid binnen een organisatie te verspreiden. De workshop geeft onder andere de gelegenheid de Customer Journey vorm te geven, intensief van gedachte te wisselen over het onderwerp gastvrijheid in uw organisatie en de aandachtspunten te benoemen. Een perfect  vertrekpunt voor een ‘duurzaam’ gastvrijheidproces. Uw medewerkers op een geëntertainde wijze bewust te maken over het onderwerp gastvrijheid.
Vanzelfsprekend kan een workshop ook een algemeen karakter hebben waardoor het eerder een lezing is.

MG Gastvrijheid is gespecialiseerd in de gastvrijheidsbranche en maakt bij de trainingen gebruik van de gastvrijheidservaring vanuit de horeca en de zorg. MG maakt onder andere gebruik van het lesmateriaal van de Stichting Vakbekwaamheid Horeca (SVH) voor trainingen in de horeca. De trainingsprogramma’s worden ‘op maat’ gemaakt per ondernemeing en specifieke branche. Door de unieke en persoonlijke samenstelling, waarbij in overleg gebruik wordt gemaakt van eigen praktijkvoorbeelden en werkafspraken is de training herkenbaar en direct toe te passen.

Een discussie is een vorm van bespreking waarin de genodigde partijen elkaar van een bepaald standpunt proberen te overtuigen. Met behulp van argumenten probeert men uiteindelijk tot een conclusie te komen waar alle partijen het mee eens zijn. Een discussie moet geleid worden, anders wordt het niets. Een gezonde discussie op basis van wederzijds respect leidt tot grote successen door nieuwe inzichten. Om een discussie goed te laten verlopen is het nodig dat alle partijen openstaan voor de ideeën van de andere partijen en dat de mening van de partij onderbouwd wordt met argumenten. Verder is het in een discussie belangrijk dat men professioneel blijft, en niet een idee afkeurt enkel omdat men zijn gelijk wil krijgen of omdat het van een bepaalde persoon afkomstig is.  Om te voorkomen dat een discussie uit de hand loopt - of om bij het onderwerp te blijven, is er vaak een discussieleider aangesteld. Gastvrijheid is een emotioneel onderwerp, zorg dat de discussie hieromtrent ‘vloeiend’ verloopt.      

                            2012_mg_als_enthousiatmerende_spreker_400

Marc Glaser de spreker. Ik treed met passie en emotie op als gastvrijheidstrijder en praat hier graag en enthousiast over. Wanneer u een informatieve of geëntertainde lezing wilt over het onderwerp gastvrijheid, dan kan dat. Graag zelfs.